Gudstjeneste

Velkommen til gudstjeneste i Flekkerøy kirke –
et møtepunkt med Gud, et  møtepunkt med hverandre!

Gudstjeneste i Flekkerøy kirke

Ordinær gudstjeneste
Gudstjenesten er hovedsamlingen i Flekkerøy menighet for alle, uansett alder og livssituasjon. Den er pulsslaget hvor menigheten kommer sammen for å feire fellesskapet med hverandre og med Gud.

Vanligvis foregår gudstjenesten hver søndag klokken 11:00, men vi har også temagudstjenester, familiegudstjenester og ungdomsgudstjenester gjennom uka.

Etter gudstjenesten har du mulighet til å bli igjen for å få en god prat, kaffe og noe å bite i på kirkekaffen.

Under mange gudstjenester er det også Betweenssamling for 4.-8. trinn, og Søndagsklubben fra 0 år til og med 3. trinn. Foreldre kan også følge gudstjenesten fra barnesakrestiet bak i kirken hvor man finner leker for de minste.

Kirkerommet er åpent for deg i kaféen, og under arrangementer. Her kan du tenne et lys i lysgloben, eller legge en lapp i bønnekrukka, som blir løftet frem for Gud hver gudstjeneste.

Om du ønsker å bidra i gudstjenestene eller være med å utforme dem, kan du ta kontakt med leder i gudstjenesteutvalget, Karin Bjørndal, 922 62 382.

Menigheten har også faste bønnemøter og tidebønner.

G2-gudstjeneste
G2-gudstjeneste er månedlig, søndag kveld kl. 19.30 i kirken.
Prest, lovsangsteam og nattverd.

Kafé Pust har åpnet før og etter G2-gudstjenesten.

Hverdagsmesse
Hverdagsmesse er månedlig, torsdager kl. 19.30 – 20.30 i kirken.

En enkel kveldsgudstjeneste preget av stillhet og refleksjon.

Gjennom  bønn, tekstlesning, lystenning og felleskapet rundt nattverdbordet, ønsker vi at denne samlingen kan være en hjelp til å finne troens hvilepuls i vårt liv.

Kommende gudstjenester

torsdag 28. mars